HomeGemeente Doetinchem › Briefadres aanvragen
Zoom:

Briefadres aanvragen

Doel:

Een briefadres is het adres van iemand met wie u afspreekt dat deze uw post ontvangt en aan u doorgeeft. U blijft zo schriftelijk bereikbaar voor de gemeente en andere overheidsinstanties.

Meer informatie:


Werkwijze:

Wanneer een briefadres?

* Als u (nog) geen vast woonadres heeft. Bijvoorbeeld als u schipper of kermisexploitant bent.

* In bepaalde bijzondere omstandigheden. Bijvoorbeeld als u in een verpleeghuis, blijf-van-mijn-lijfhuis of strafinrichting verblijft.

U vraagt een briefadres aan bij de gemeente waarin het adres ligt. Het briefadres moet altijd een huisadres zijn, dus geen postbusnummer.



Doelgroep


- voor alle leeftijden



Gegevens ingevoerd: 28-3-2023 12:14:12

Gemeente Doetinchem

Bezoekadres:
Raadhuisstraat 2
Doetinchem

Postadres:
Postbus 9020
7000 HA Doetinchem

Telefoonnummer: 0314-377377

E-mailadres: gemeente@doetinchem.nl

Website: www.doetinchem.nl


Route / kaart:


Doelstelling of kernactiviteit:
Het doel van een gemeente is orde handhaven, infrastructuur inrichten en onderhouden en zorg verlenen aan de burgers.

Soorten diensten of activiteiten:
Een gemeente heeft veel verschillende taken. De gemeente: houdt bij wie er in de gemeente wonen; geeft officiële documenten uit, zoals een paspoort of identiteitskaart en een rijbewijs; verstrekt uitkeringen aan wie niet in eigen levensonderhoud kan voorzien; is verantwoordelijk voor de Wet maatschappelijke ondersteuning (wmo), Jeugdwet en Participatiewet; is verantwoordelijk voor de huisvesting van scholen en geeft geld uit aan leerlingen die extra begeleiding nodig hebben; maakt bestemmingsplannen en houdt toezicht op de woningbouw; legt straten, wegen voetpaden en fietsroutes aan. En zorgt dat ze onderhouden worden; voert de Wet milieubeheer uit; verstrekt subsidies, bijvoorbeeld aan culturele- en sportvoortzieningen of stichtingen en verenigingen met een maatschappelijk doel.